Tøyanbefaling i Harestua barnehage

MERK ALT TØYET
Med det mener vi at det må navn på alt barnet har med seg av klær/utstyr i barnehagen. Som sko, støvler, ullsokker, regntøy, dress, lue, hals og vanlig tøy. Det er mye tøy som hoper seg opp hver måned.

Gjenglemt tøy sendes bort 1-2 ganger i året. Det finnes billige og greie strykelapper og merketusjer som er gode å merke med.

LAG PÅ LAG er en god grunntanke for store og små. I vinterhalvåret ønsker vi ULL innerst. Ull er heldigvis blitt rimeligere og enklere å få tak i. Det liker vi.

På kalde vinterdager er ikke støvler et alternativ, barna må ha vintersko, evt Cherox. Dersom noe tøy har blitt for lite eller er ødelagt, sender vi det med hjem. Det er foreldre/foresattes ansvar å sørge for at barnet har gode klær til all slags vær. I løpet av et barnehageår vokser barnets føtter, så sjekk jevnlig at skoene er store nok.

Vi er aktive i barnehagen, vi leker, klatrer, maler, spiser m.m. Det er derfor godt for barna å ha klær som tåler en flekk eller to. Vi har ikke erstatningsansvar på tøy/sko.

I BARNEHAGEN MÅ DET VÆRE

Tøyskift: Genser, bukse, truse, strømpebukse/stilongs, sokker, T-skjorte.

Utetøy, regntøy, dress, støvler.

Fra september: ekstra genser og bukse i ull/fleece, hals(ikke skjerf), ullsokker, tynn lue/pannebånd, varm lue, vintersko, stilongs med tynne sokker er bedre enn strømpebukser.